ראשי » עיצוב חוץ » טיפים לעיצוב מרפסת קטנה

טיפים לעיצוב מרפסת קטנה

אתם גרים בדירה שיש בה מרפסת קטנה והיא לא מספיק בשימוש? אם כך, יש לכם שתי אפשרויות. תוכלו לחכות ליום שבו תיקנו דירה עם מרפסת גדולה יותר, או שתוכלו להוציא את המקסימום מהמרפסת הקטנה. אין ספק ששווה להשקיע בעיצוב של המרפסת, גם אם היא קטנה. אתם יכולים להיות בטוחים שאם תעשו זאת נכון, לא תפסיקו ליהנות ממנה. זקוקים לעזרה? הינה מספר טיפים שכדאי לקחת בחשבון.

טיפים לעיצוב מרפסת קטנה
בתמונה: מרפסת חיצונית

מרפסת קטנה שמתאימה לצרכים שלכם

רגע לפני שאתם הולכים לקנות אביזרים שונים למרפסת, עצרו וחשבו מה אתם רוצים. איזה סוג של פעולות אתם כן עושים במרפסת הקטנה שלכם? למשל, האם אתם לוקחים את כוס הקפה החוצה ושותים אותה שם? האם אתם אוהבים לאכול משהו במרפסת? או שאולי הילדים אוהבים לשחק שם? השאלות הללו חשובות מאוד כי בעזרת התשובות שלכם, תדעו מה המרפסת צריכה. למשל, אם הרעיון מבחינתכם הוא לקרוא את העיתון במרפסת, צריך רהיטים מתאימים. במקרה כזה כדאי יהיה לקנות רהיטים שיוכלו להשתלב במרחב של מרפסת קטנה ולא לתפוס יותר מידי מקום. בנוסף, אין ספק שגם מרפסת צריכה אקססוריז וחפצי נוי שונים. חשוב לזכור שכל אלמנט שאתם קונים למרפסת צריך להתאים לעיצוב הבית. לכן, אם הבית כולו מעוצב בצורה מודרנית, רצוי שזה יבוא לידי ביטוי גם בעיצוב המרפסת. לכן כדאי יהיה לקנות, למשל, חפצי נוי שיתכתבו בצורה מושלמת עם עיצוב הבית כולו.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת? השאירו פרטים

מרפסת קטנה עם ריהוט עמיד

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון כשמעצבים מרפסת קטנה, זו העמידות. אתם לא באמת רוצים לקנות מאוורר תקרה למרפסת היום ולגלות שהוא נהרס תוך חודשיים. זה אותו הדבר גם לגבי הריהוט שתיקנו למרפסת שלכם. לכן, אם יש לכם התלבטות בין אפשרויות של רהיטים למרפסת, בדקו לגביהם הכול, למשל: מאיזה חומרים הם עשויים? האם הם יוכלו להיות מספיק עמידים במרפסת שלכם? אם, למשל, זו מרפסת שהשמש בה יוקדת, הריהוט חייב להיות בהתאם. לכן רצוי מאוד להתייחס לעניין הזה, כי ריהוט איכותי ועמיד גם נראה יותר יפה ואלגנטי. אם לכל זה תוסיפו גם תשומת לב שתעניקו לבחירת הצמחייה למרפסת, מה טוב. שימו לב: אפילו אם המרפסת שלכם קטנה, כדאי יהיה לשלב בה עציצים וצמחים מסוגים שונים. זה תמיד מוסיף צבע ועניין, אז למה לוותר על כך? בנוסף, יש היום עציצים וצמחים בגדלים שונים כך שהם לא יתפסו אצלכם יותר מידי מקום.

שימוש בריהוט מודולרי

אין ספק שכאשר אנחנו רוצים לעצב חללים קטנים, הריהוט חייב להיות בהתאם. מעבר לכך שכדאי לקנות ריהוט שיתאים לאקלים, רצוי שהוא גם יהיה מודולרי. בצורה כזאת תוכלו לסגור, לקפל אותו וגם לעשות בו שימושים אחרים. זה לא במקרה שיש היום כל כך הרבה פתרונות בכל מה שנוגע לריהוט מודולרי ולפתרונות אחסון שונים. הסיבה לכך היא שלחלק מאיתנו יש חללים קטנים: בבית, במרפסת או במשרד. שילוב של אלמנטים חכמים כאלה יכול לגרום לכל חלל להיראות יותר מאורגן. לכן, אם גם אתם רוצים מרפסת קטנה שנראית מזמינה ונעימה, שלבו בה ריהוט הולם. לבסוף, כמובן שכדאי לזכור גם להתקין פתרון הצללה מתאים, במיוחד אם המרפסת חשופה לשמש. בצורה כזאת תוכלו להיות בטוחים שתמיד יהיה לכם נעים. אם תתקינו גם מאוורר, הרי שאפילו בימים הכי חמים שיש תוכלו לשבת שם בנעימים. השקיעו בעיצוב המרפסת שלכם כי כך תוכלו להיות בטוחים שהיא תהפוך להיות חלק מהבית כולו.