ראשי » עיצוב הבית » טיפים לעיצוב בית קטן

טיפים לעיצוב בית קטן

עיצוב של בית קטן מביא איתו אתגרים שונים. לא קל להתמודד עם העניין הזה ולכן ברור מדוע גם אתם תוהים: איך עושים זאת? האם עצם העובדה שיש לנו בית קטן אומרת שהוא לא יכול להיות מעוצב? או שאולי, בעזרת הטיפים הנכונים, נוכל לעצב את הבית בצורה יפה? האמת היא, שזה אפשרי, והמאמר שלפניכם יבהיר לכם כיצד עושים זאת, ואפילו בקלות.

טיפים לעיצוב בית קטן
בתמונה: בית מעוצב

עיצוב של בית קטן דורש תכנון

הדבר הראשון שצריך לדעת לגבי עיצוב של בית קטן, זה הוא דורש תכנון. בעוד שבבית גדול יש לנו מקום לטעויות, הרי שבבית לא גדול זה לא כך. בבית שכזה צריכה להיות מחשבה מאחורי כל דבר. זה נכון לגבי בחירת הצבעים, הרהיטים ואפילו התאורה. החדשות הטובות הן, שיש היום פתרונות מגוונים מאוד לעניין הזה. לכן, אם תגדירו מה חשוב לכם בבית ועל מה לא תהיו מוכנים לוותר, זה יסייע בתכנון. למשל, אם אתם עובדים מהבית, אתם צריכים פינה שתהווה את המשרד שלכם. כדאי לדעת: לא תמיד צריך חדר של ממש לצורך כך. פעמים רבות, אם נשלב מחיצה קטנה, זה ייצור לנו תחושה של חלוקה באזור כולו. בנוסף, כדאי שתשלבו בו צבעים שונים. כך יהיה לכם יותר נעים לשהות בבית והצבע ייצור תחושה של חללים שונים וזרימה ביניהם. כדאי גם לשלב מראות בחללי הבית, שכן שילוב של מראות יוצר אשליה של מרחב וגדול.

רוצים לקבל הצעת מחיר משתלמת לעיצוב הבית? השאירו פרטים

בית קטן עם תאורה חכמה

אי אפשר לדבר על עיצוב ולא לדבר על התאורה. ממש כפי שמראות יכולות ליצור אשליה של מרחב, כך קורה גם עם תאורה. ראשית, השקיעו מחשבה בבחירת צבע התאורה המתאים לכם. האם אתם רוצים תאורה לבנה או צהובה? שנית, כדאי יהיה לשלב בין סוגים שונים של תאורה. למשל, שילוב של פס יכול לגרום לבית להיראות גדול ורחב יותר. בנוסף, אם יש לכם בית קטן, רצוי שתהיה בו תאורה שניתן לשנות בהתאם למצב ולאווירה הרצויה. כך תוכלו להיות בטוחים שכל שעות היום הבית יהיה מואר וייראה מושקע. אם יש חלונות שדרכם אור השמש יכול להיכנס, הכניסו אותו. אור שמש תמיד יגרום לאווירה רגועה והוא ישתלב עם כל תאורה לסלון שתבחרו. ככל שיהיו לכם יותר סוגים של תאורה בבית, כך תוכלו לשחק איתה יותר ולהתאים אותה לצרכים שלכם. התאורה, כפי שכולנו יודעים, משפיעה על האווירה בכל חלל ולכן כדאי להשקיע בכך מחשבה.

השתמשו ברהיטים חכמים

לבסוף, בנושא של בית קטן ועיצובו, אנחנו רואים שכדאי גם לשלב רהיטים חכמים. רהיטים כאלה מתאימים במיוחד לבתים קטנים פשוט כי הם חוסכים מקום. למשל, אם תוכלו לבחור בכיסאות שנערמים אחד על השני, אל תוותרו על כך. בצורה כזאת יהיו לכם מספיק כסאות לשעת אירוח, אך הם לא יפריעו לכם בחיי היומיום. זה נכן גם לגבי שולחן האוכל שלכם. אם תוכלו לבחור בשולחן קונסולה שמתקפל כמה שיותר, כדאי לעשות זאת. כך תוכלו לפתוח את השולחן כשיגיעו אורחים לארוחה אך תוכלו לסגור אותו כשלא תעשו בו שימוש. הרהיטים החכמים כוללים אינספור פתרונות מודרניים. זו יכולה להיות אפילו מיטה שמתקפלת ונצמדת לקיר או כל פתרון אחר. ככל שתשלבו יותר רהיטים כאלה בבית שלכם, כך הוא ייראה לכם יותר גדול. תחושת המרחב בכל בית חשובה ביותר. לכן אין ספק שכדאי להשקיע מחשבה בכל מה שקשור לנושא עיצוב הבית בעזרת הריהוט והתאורה המתאימים ביותר.